Question:
Answer:
Hoe haal ik mijn overzicht van ontvangsten uit de vorige praktijk?
Mogelijkheid 1: tijdelijke licentie activeren
Deze optie is betalend en dient voor een minimum van vier weken ingesteld te worden.
De actieve gebruiker zal de volgende stappen moeten doorlopen:
1) Klik op het tandwiel rechtsboven.
2) Klik op ‘Overzicht’ onder ‘Gebruikersbeheer’.
3) Selecteer de naam van de gebruiker die toegang wenst in het overzicht.
4) Klik op ‘Activeer gebruiker’.
Afhankelijk of er nog beschikbare licenties zijn zal de volgende vraag gesteld worden:
Indien er geen beschikbare licenties zijn zullen facturatiegegevens gevraagd worden. Er zal ook een keuze gevraagd worden om als permanente of tijdelijke gebruiker toegang te verlenen.
Aangezien facturatiegegevens gevraagd worden is deze mogelijkheid dus betalend.
5) Vul de licentiegegevens aan.
6) Vul de facturatiegegevens aan.
7) Vul indien nodig de duur van de tijdelijke licentie in. Opgelet: minimum 4 weken.
8) Accepteer de voorwaarden.
9) Klik op volgende.
De gebruiker kan nu inloggen als permanente of tijdelijke gebruiker in CareConnect onder de praktijknaam van de vorige praktijk.
Nadien kan een gebruiker uit de vorige praktijk die gebruiker terug deactiveren en de licentie stopzetten.
Stopzetting van een licentie is enkel noodzakelijk in het geval van een permanente licentie. Tijdelijke licenties worden vanzelf gestopt en gedeactiveerd.
Mogelijkheid 2: Licentie tijdelijk wisselen
Deze mogelijkheid is van toepassing voor gelijk welke duur bijvoorbeeld enkel een voormiddag of enkel gedurende een dag toegang geven, maar:
Nadeel? Eén van de actieve gebruikers op dat moment geen gebruik kan maken van CareConnect en ook de taken van die gebruiker in de takenmodule zullen verdwijnen.
We hebben:
- Gebruiker A = gebruiker met toegang tot gebruikersbeheer die de wissel zal doen
- Gebruiker B = gebruiker die licentie even niet zal kunnen gebruiken
- Gebruiker C = ex-gebruiker die tijdelijk terug zal inloggen
De volgende stappen dienen doorlopen te worden:
1) Klik op het tandwiel rechtsboven.
2) Klik op Overzicht onder de titel Gebruikersbeheer.
3) Gebruiker A selecteert de “te vervangen arts”(gebruiker B) in het overzicht en klikt op ‘Deactiveer gebruiker’. Hierdoor wordt de gebruiker gedeactiveerd en verdwijnt deze ook in de lijst onder ‘Licentiebeheer’.
4) Om de collega arts als gebruiker in CareConnect toe te voegen: klik de gebruiker C aan in het overzicht.
5) Klik op ‘Activeer gebruiker’.
Na de vervanging herhaalt u de stappen om de oorspronkelijke arts terug toegang te geven tot CareConnect.
1) Klik op het tandwiel rechtsboven.
2) Klik op Overzicht onder de titel Gebruikersbeheer.
3) Selecteer de arts die de vervanging uitgevoerd heeft en deactiveer deze gebruiker. Hierdoor wordt de gebruiker gedeactiveerd en verdwijnt deze ook in de lijst onder ‘Licentiebeheer’.
4) Selecteer de oorspronkelijke arts in het overzicht en klik op ‘Activeer gebruiker’. De gebruiker is terug gekoppeld aan een licentie en kan nu terug inloggen in CareConnect.