FAQ

Hoe kan u de Windowsupdates van maart 2021 verwijderen?

De nieuwe update van Windows brengt een modificatie in de printerdrivers met zich mee. Wanneer CareConnect opgestart wordt, resulteert dit in een crash van Windows. We raden dus aan deze updates niet uit te voeren. Zijn deze toch uitgevoerd, dan kan u onderstaande stappen ondernemen om de updates te verwijderen:

1. Zoek in het startmenu naar Windows update en open de Windows update instellingen.

2. Ga naar de update geschiedenis.

3. In dit overzicht zijn 3 recente updates terug te vinden geïnstalleerd op 10/03 of één van de komende dagen. Verwijder 2 van de 3 updates. 

Start de computer niet opnieuw op.

4. Stel het installeren van nieuwe updates voor 1 maand uit. Ga terug naar Windows update instellingen en klik op Geavanceerde opties

5. Als laatste dienen de reeds gedownloaden updates verwijderd te worden. Open Services.

6. Zoek in de lijst naar Windows update en stop deze service.

7. Ga hiervoor naar de locatie: C:\Windows\SoftwareDistribution\Download en verwijder alle mappen en bestanden.

8. Zoek in de lijst naar Windows update en start deze service opnieuw.

Hoe kan u een minor update uitvoeren van CareConnect?

Wanneer een nieuwe versie van CareConnect voor uw praktijk beschikbaar staat, zal deze update automatisch aangeboden worden bij de opstart van de software.

Sluit CareConnect af en start dus opnieuw op om onderstaande actualisering voorgesteld te krijgen. Het groene versienumer verwijst naar de nieuwe beschikbare versie.
Krijgt u het voorstel van de update niet? De laatste versie van CareConnect kan u hier manueel downloaden.

Hoe het energiebeheer bepalen van uw toestel (Windows) ?

Hoge prestaties of 'Ultimate performance' is een functie die bestaat sinds 2018 om het maximale uit uw computer te halen. 

Meer informatie:

https://support.microsoft.com/nl-be/help/4027067/windows-10-how-to-adjust-power-and-sleep-settings

Ga naar 'Energiebeheer' op uw toestel en klik 'Hoge prestaties' als energieschema aan. 
Is deze niet beschikbaar, dan kan het schema aangemaakt worden.

Kies 'Hoge prestaties', pas de naam aan en klik op volgende.

'Energiebeheer' niet terug te vinden op uw toestel? Op een aantal toestellen kan u dit aanpassen via het batterij-icoontje:

Probleem: CareConnect start niet op, bovenstaande error verschijnt.

Oplossing: sluit de error en download CareConnect General Practitioner opnieuw via de downloadlink.

 

1. Voldoet uw toestel aan de systeemvoorwaarden?

Check de systeem vereisten voor CareConnect General Practitioner.

2. Download CareConnect General Practitioner

Klik op: https://services.careconnect.be/client/5.3-gp/otherplatforms.html

Klik de correcte downloadlink aan: Windows of Mac OS X:

Opslaan van .exe bestand en/of klik op uitvoeren.

 -->

Op Mac kan u de download bovenaan in uw browser terugvinden of in uw Dock.

Voer de installatie uit.

3. De eerste keer inloggen op het nieuwe toestel

Uw praktijknaam wordt gevraagd.

Deze kan u gemakkelijk terugvinden bovenaan op een ander toestel met CareConnect General Practitioner. 

Meld aan in CareConnect General Practitioner.

Nieuwe gebruiker? Activeer Corilus Passport (Multifactor authenticatie).

Deze manier van inloggen is niet noodzakelijk voor de werking van CareConnect, maar is wel een must als u ook CareConnect Mobile gebruikt.
Bovendien kan het als back-up gebruikt worden om in te loggen als u uw eID niet hebt (verloren, defect, …) of er een probleem is met de kaartlezer (vergeten, defect, …).

4. Configureer uw CareConnect

Nieuwe gebruiker?

Bestaande gebruiker en dus enkel een nieuw toestel?

Configuratie wordt overgenomen via de Cloud, maar twee onderdelen moeten nog ingesteld worden:

  • Afdrukken: via Instellingen (het tandwiel bovenaan rechts) en Afdrukken, kunt u uw printers instellen. Vul de printer, de lade en het papierformaat in. Voor voorschriften is dat DL. Voor een etiketprinter kiest u het formaat 29 x 90 mm (is het meest gebruikt) en liggend als afdrukstand.

  • Berichten: link tussen Hector en CareConnect General Practitioner instellen. Op een nieuw toestel zullen deze mappen nog niet bestaan dus zal u die moeten aanmaken:

Windows:

Mac:

5. Hector

U moet ook Hector installeren als u berichten wilt versturen (en ontvangen) vanuit CareConnect op die computer. Contacteer onze helpdesk voor de installatie van een eerste gebruiker in Hector op het nummer 09 325 87 60.
Om de installatie vlot te laten verlopen hebben we minimum één eHealthcertificaat met wachtwoord nodig.
Installeer Hector via: https://download.healthconnect.be/products/hector/slow-ring/

6. Kaartlezersoftware

Eventueel moet u ook nog de kaartlezersoftware van de overheid installeren. Deze is niet nodig voor CareConnect, maar wel voor eHealth-diensten. Meer daarover vindt u op https://eid.belgium.be/nl voor Windows en via de link “eID software downloaden voor een ander besturingssysteem” voor Mac.

Systeemvereisten

Welke hardwareoplossing past het best bij jouw praktijk? Klik hier en doe de test!

Globale vereisten

  • Privé e-mailadres voor elke gebruiker
  • Privé telefoon (die berichten kan ontvangen) voor elke gebruiker
  • eID(lezer) voor elke gebruiker

Computervereisten

  • Windows 10 of meer / Mac OS X 10.13 (High Sierra) of meer (Linux wordt officieel niet ondersteund)
    De printproblemen in Mac OS 11 (Big Sur) werden opgelost. De update mag uitgevoerd worden.
  • 16 GB RAM
  • Modelnummer processor:

                   Minimum: intel i5-8500 of hoger (release datum januari 2017)

                   Aangeraden: intel i7-8700 of hoger (release datum januari 2017)

  • SSD-schijf
  • 20% vrije ruimte op harde schijf voor de lokale database*
  • Breedband internet (0,6 MBit upload, 6 MBit download)
  • Virtuele machines worden niet ondersteund

CareConnect Mobile

  • iOS 7 of meer / Android 4.1 of meer (andere platformen worden niet getest) 

 Careconnect wordt wel ondersteund op volgende toestellen:

  • Toestellen met M1 chips (Apple)

CareConnect wordt niet ondersteund op volgende toestellen:

  • Toestellen met een ARM based processor (vooral mobiele processoren): Microsoft surface pro X met een volwaardige Windows 10. Volgende melding verschijnt als u het downloadbestand opent:

 *De werkelijke grootte van de database verschilt van praktijk tot praktijk en het aantal gebruikers die werken op eenzelfde toestel.